Naujienos

Naujienos

 5 klaidos, kurias daro inovuojančios organizacijos

2017-05-23
 5 klaidos, kurias daro inovuojančios organizacijos
Kartais geriausi ir profesionaliausi ketinimai inovuoti baigiasi nesėkme dėl visiškai bereikalingų klaidų, kurių galime išvengti. Dalinuosi penkiomis, kurias padėdama organizacijoms inovuoti, girdžiu dažniausiai:

Klaida #1: Inovacijos dėl inovacijų

Nebandykite įtikinti kolegų, kad reikia inovuoti, kai nėra verslo poreikio, nes jie jūsų nepalaikys. Jei verslo rezultatai yra pike, žmonės nebus pasiruošę keisti savo įpročių. Būtinybė yra išradimų motina. Tuo tarpu geriau pasiruoškite, o atėjus tinkamam laikui išnaudokite aplinkybes. Jos padės rasti inovacijoms kryptį ir paskatins įsitraukimą.

Klaida #2: Pirmiausia paskirti atsakingą už inovacijas

„Martynas pats kūrybiškiausias, tegu bus atsakingas už inovacijas“. Tai gali atrodyti pačiu logiškiausiu sprendimu, tačiau vos tik ant kieno nors durų užrašysite „Inovacijų vadovas“, likę darbuotojai gali nustoti inovuoti manydami, kad tai ne jų darbas. Dar viena veiksminga alternatyva: inovacijų vadovu paskirti mažiausiai kūrybišką kolegą.

Klaida #3: Pradėti nuo vienos idėjos

Kai pradedame inovuoti nuo vienos idėjos, ją įsimylime. Kas nutinka, kai pasidaliname ja su kitais? Dažniausiai ją sukritikuoja. Statistiškai tik 1 iš 7 idėjų yra įgyvendinama. Tad ką daryti, kai kitąkart pristatinėsite savo inovatyvią idėją vadovui ar valdybai ir jie jus sukritikuos? Turėkite kitų idėjų. Nesudėkite visų vilčių į vieną. Didelė tikimybė, kad ji niekada nepasieks rinkos.

Klaida #4: Pradėti nuo brainstorm‘o

Pirmas veiksmas, kurį žmonės paprastai daro, kai reikia sugalvoti kažką naujo, yra brainstorm‘as . Deja, bet dažnai po jo nieko inovatyvaus neįvyksta. Kodėl? Nes jei ir toliau generuosite idėjas nepasiruošę ir su tais pačiais kolegomis, naujų idėjų nekils. Kur kas sunkiau nei sugalvoti naujų idėjų, yra atsikratyti senų. Kai tai padarysite, naujos idėjos ateis automatiškai.

Klaida #5: Ignoruoti klientą

Pradėti inovacijas nuo naujų idėjų ar technologijų smagu, tačiau efektyvi inovacija pirmiausia yra sprendimas klientų problemoms ar poreikiams. Jei manęs paklaustų, kokia yra geriausia kūrybinio mąstymo technika, tai būtų gyvas susitikimas su potencialiu klientu ir jo nusiskundimų, poreikių supratimas. Žinoma, to dalis yra ir būsimų problemų numatymas.

Kaip išvengti šių klaidų?

Ilgai ieškojau praktiško inovacijų įrankio, kuris ne tik padėtų inovuojančioms organizacijoms apeiti šias klaidas, bet būtų arti šiandieninio verslo tempo ir poreikių. Dėl vieno važiavau į Olandiją pas patį metodologijos autorių, Gijs van Wulfen. Mano savaitės įspūdžiai čia: https://www.youtube.com/watch?v=2LQx6kFmOvI . Po savaitės intensyvių kursų, atradau nemažai praktiškų dalykų, kurie man patiko:

  • Aiškus, struktūruotas procesas padeda tinkamu būdu ir laiku į inovacijų procesą įtraukti tiek vadovus, tiek įvairių sričių darbuotojus, tiek klientus. Taip nepametameForth_infografikas nei strateginio inovacijų fokuso, nei klientų poreikių, nei darbuotojų įsitraukimo, būtino sėkmingam tolesniam inovacijų įgyvendinimui.
  • Dėl vizualaus proceso žemėlapio komanda nuolat mato, kuriame inovacijų etape jie yra, ką tiksliai turi padaryti ir ką reiks daryti toliau. Tai padeda išvengti dažnai su inovacijomis siejamo chaoso ir neapibrėžtumo. Įvairios vizualinės technikos padeda išvengti ilgų ir varginančių diskusijų, o pildymui parengti šablonai – sutaupyti laiko.
  • Po kiekvieno etapo komanda išsineša apčiuopiamą rezultatą, o proceso pabaigoje – 3-5 konkrečius inovacijų projektus, kurie yra jau ištestuoti su klientais ir paruošti įgyvendinimui.

Tyrimai rodo, jog organizacijos taikančios FORTH metodologiją inovuoja dvigubai efektyviau, t.y. įgyvendina dvigubai daugiau (77%) kūrybiškų idėjų nei tradiciškai inovuojančios organizacijos (35%).

Skaičius patvirtina ir entuziastingi FORTH taikančių organizacijų vadovų atsiliepimai:

  • “FORTH yra vienas pragmatiškiausių metodų, padėjęs mums pradiniame, turbūt labiausiai neapibrėžtame inovacijų kūrimo etape” (“3M” naujų produktų vadovė Del Langer – Anderson),
  • “Sesijų pabaigoje atrinkome penkis geriausius projektus, tris iš jų pradėjome įgyvendinti iškart.” (tarptautinės atliekų tvarkymo paslaugų kompanijos “Averda” vadovas Malek Sukkar)
  • “Inovacijų projektas taikant FORTH metodą, padėjo ne tik sukurti konkrečių inovacijų projektus, bet iš principo pakeitė tai, kaip mąsto ir elgiasi mūsų darbuotojai” (statybų kompanijos “Bruil” vadovai)
  • “Mes džiaugiamės, kad taikydama FORTH metodologiją mūsų komanda sukūrė inovacijas, kurios yra ir artimos mūsų pagrindinei veiklai ir pakankamai inovatyvios, kad išsiskirtume rinkoje. To patys nebūtume padarę.”(tarptautinės kompanijos “Shattdecor” technologijų vadovas, Roland Heeger)

Šiandien FORTH metodologiją taiko tiek B2B, tiek B2C, tiek viešo sektoriaus organizacijos visame pasaulyje. Po FORTH (angl. progresas) akronimu užšifruoti penki inovacijų etapai: Full Steam Ahead, Observe and Learn, Raise Ideas, Test Ideas, Homecoming. Plačiau apie metodologiją:

 Straipsnio autorė: Viktorija Matusevičiūtė, OVC Consulting vyr. konsultantė