Naujienos

Naujienos

Efektyvumo sraigtas – įtraukianti lyderystė

2013-03-12

Dalinamės Verslo žinių straipsnio ištrauka, kurioje OVC Consulting partneris ir konsultantas Mantas Tvarijonavičius pasakoja apie darbuotojų įsitraukimo didinimą ir įtraukiančios lyderystės modelį.

„Įtraukianti lyderystė – tai vadovo savybių rinkinys, kuris padidina darbuotojų įsitraukimą, o tokie darbuotojai, kaip rodo „Aon Hewitt“ tyrimas, parduoda daugiau ir pelningiau.

„Įsitraukęs žmogus dirba geriau: ieško galimybių, imasi iniciatyvos pats ir tampa aktyviu kūrėju. Matydamas kliūtis jis tobulėja, mąsto, kaip jas įveikti, o ne kaip jų išvengti“, – sąvoką aiškina Mantas Tvarijonavičius, mokymo bendrovės „OVC Consulting“ partneris ir konsultantas.

Pašnekovas mini pasaulinės vadybos konsultacijų bendrovės „Aon Hewitt“ atliekamus geriausių darbdavių tyrimus. Jie  rodo, kad organizacijų padaliniuose, kuriuose darbuotojų įsitraukimo lygis aukštas, veiklos pelnas ir pardavimai atitinkamai 28% ir 14% didesni. Darbuotojų kaita tokiose bendrovėse 21% mažesnė nei padaliniuose, kurių įsitraukimas žemas.

„Įtraukiančios lyderystės modelis sujungia keturis veiksnius: vadovo patikimumą, atidumą darbuotojams, koncentraciją ir ryšį su žmonėmis. Tačiau griežtos linijos, kurią peržengus tampama įtraukiančiu vadovu, nėra“, – ribas brėžia p. Tvarijonavičius.

Rasti žmogų, kuris pasižymėtų stipriai išugdytomis visomis minėtomis savybėmis, ganėtinai sunku. Dažniausiai organizacijose yra keli ryškių skirtingų savybių lyderiai, kurie rezultatą pasiekia akcentuodami savo stipriąsias puses.

„Vidutinis vadovas viską daro vidutiniškai. Jis yra kaip antis – nei gerai plaukia, nei gražiai skraido, nei greitai bėgioja. Norint išaugti iš vidutinio ir tapti geru vadovu, minėtu lyderystės modeliu galima pasinaudoti kaip rėčiu ir atsijoti, kurias savybes vadovui dar reikia ugdyti, o kurios jau pakankamai stiprios“, – vaizdžiai palygina p. Tvarijonavičius.

Gebėjimo patraukti kitus mokomasi iš aplinkos, kolegų, per asmeninę patirtį, kryptingai domintis šia sritimi.

„Mokymosi pradžioje galima nusistatyti tobulėjimo žemėlapį, kuriame būtų nurodytas konkretus tikslas: kaip reikia augti, ką reikia ugdyti. Tuomet asmeniškai taikant, kas tinka konkrečiam vadovui, jo bendrovei, tobulėjama“, – sako p. Tvarijonavičius. Lyderis turi suprasti, jog ne visi darbuotojai bus linkę įsitraukti. Kad ir kaip juos būtų siekiama motyvuoti, jie gali nesutikti.

„Antras iššūkis – asmeninis. Kartais vadovas sau pasako – nuo pirmadienio tampu pačiu geriausiu, atviriausiu, prieinamiausiu įtraukiančiu lyderiu. Tačiau kiti tos įmonės vadovai gali remtis visiškai skirtingais principais. Tokiu atveju asmuo gali tapti balta varna ar iš viso išlėkti už borto. Kad taip neatsitiktų, išmintingiausia šiuo atveju bandyti suderinti ir savo, ir kitų vadovų požiūrius, kad visi iš to laimėtų“, – pataria p. Tvarijonavičius.“

Visą straipsnį rasite Verslo žinių portale (norėdami skaityti spauskite čia) arba 2013 m. kovo 6 dienos leidinyje.

 


Paskutinės naujienos