Naujienos

Naujienos

„Išmokinkite klientus“

2018-01-16
„Išmokinkite klientus“

Visai neseniai viename seminare, dirbant su pardavimo specialistais, vienas iš jų, staiga pareiškė: „tai eikite ir išmokinkite klientus elgtis gražiai su pardavėjais“.

Įdomiausia buvo tai, kad man šis pasakymas nebuvo kažkas negirdėta ir nesukėlė nuostabos. Labai dažnai dirbdama, ypač su pardavimo specialistais, jaučiu šią mintį tvyrančią ore – gal pasakyti niekas nedrįsta, bet pagalvoja apie tai tikrai. Labiau mane nustebina kitas dalykas, nutinkantis praktiškai kiekviename seminare…

Beveik kiekvieno seminaro pradžioje klausiu: „kokie yra jūsų klientai“, po to klausiu: „o kokius atsiliepimus girdite apie pardavėjus“? Tada dalinu lapą per pusę ir surašau vienoje pusėje „klientai yra…“, kitoje pusėje – „pardavėjai yra…“. Retai kada pasitaiko, kad abejose pusėse teigiamų atsiliepimų būtų daugiau nei neigiamų: ir vieni, ir kiti dažniausiai būna: pikti, nesuprantantys, įkyrūs, abejingi, negirdintys, užsispyrę, neišklausantys…

Tada klausiu: „O ką darote, kai jums (primenu, kad dirbu su pardavimo specialistais) skambina iš kokios nors telemarketingo bendrovės?“ Čia pasigirsta atsakymai: „nebendrauju, pasakau, kad atstotų, užblokuoju tokius numerius…“ Puikiai…

Tai kas gi mane stebina? O stebina tai, kad, kai pasakau, jog iš esmės, tokiu būdu jie „užblokavo“ patys save, daugelis „netikėtai“ nustemba. Iš tiesų, mes gal nesusimąstome, tačiau kiek kartų per dieną būname „pardavėjais“, kiek kartų „klientais“, „pirkėjais“, – juk tenka „parduoti“ savo idėjas kolegoms, artimiesiems, tenka pirkti paslaugas, daiktus, tenka bendrauti su daugybe žmonių ir pardavėjų, ir pirkėjų, bet kažkaip „atlikdami“ vieną iš šių dviejų vaidmenų labai staigiai pavirstame būtent tokiu, kokiu mus apibūdina kita pusė. Visai neseniai mačiau prekybos centre situaciją: pirkėja meta (tiesiogine to žodžio prasme) kasininkei nuolaidų kortelę, visai ne mandagiai sakydama: „perbrauk!!“. Tuo metu kasininkė mandagiai  sako: „jūs galite pati tai padaryti, nes mūsų prietaisas tam pritaikytas“, pirkėja atšauna: „prisibraukiau per dieną, dabar tu braukyk“… Klientė supranta, kad šokdina savo kolegę… Ji daro tai sąmoningai!

Tai kodėl gi sąmoningai nepradėjus mums visiems ir kiekvienam prieš kažkaip „ne taip“ elgiantis su pardavimo specialistu pagalvoti, kad aš tą pačią dieną būsiu ir pirkėjas, ir pardavėjas, ir man gali tekti su tuo pačiu žmogumi susitikti kitoje situacijoje, kai šokdins jau mane. Tad gal „labai sąmoningai“ neverta „įsukti“ šito neigiamo rato, geriau atsiminti, kad šypsena, mandagus elgesys, dėmesys – nieko nekainuoja. Dar daugiau – visa tai duoda dešimteriopą grąžą – pradžiai: juk negali apšaukti besišypsančio žmogaus…

Vis dėl to grįžtant prie prašymo „mokinti  pirkėjus“ … Džiaugiuosi, kad paprašėte, kaip tik šiuo momentu tą ir darau – dirbu su jumis.

Straipsnio autorė: Jūratė Žalienė


Paskutinės naujienos