Naujienos

Naujienos

Kaip pelnyti ir išlaikyti geriausio darbdavio titulą

2016-02-04
Kaip pelnyti ir išlaikyti geriausio darbdavio titulą

almanta-2Darbo rinkoje mažėjant įvairių sričių specialistų skaičiui, įmonėms tampa vis sudėtingiau rasti ir privilioti talentingų profesionalų, tačiau konkurencinėje kovoje kur kas lengviau sekasi geriausiais darbdaviais vadinamoms organizacijoms. Dalinamės OVC Consulting partnerės ir įsitraukimo sprendimų vadovės Almantos Jakštaitės Vinkuvienės straipsniu naujienų portalui „Delfi“.

Kaip suformuoti išskirtinio darbdavio reputaciją? Kodėl ją svarbu nuosekliai kurti ne tik būsimų, bet ir esamų darbuotojų akyse?

Kaip rodo Lietuvoje penktus metus atliekamas „Aon Best Employers program“ tyrimas, geriausių darbdavių organizacijas nuo vidutinių čia atskiria esminis veiksnys – darbuotojų įsitraukimas į organizacijų veiklą. Pastaraisiais metais mūsų šalyje šis rodiklis vidutiniškai siekia 47 proc. Galima palyginti: geriausių darbdavių titulus pelnančiose organizacijose darbuotojų įsitraukimo rodiklis viršija 70 proc. Tokios organizacijos pastebi, kad įsitraukę darbuotojai tampa tikrais įmonės ambasadoriais – jie dalijasi savo nuomone, įspūdžiais už organizacijos ribų ir taip stiprina jos, kaip gero ir patrauklaus darbdavio, reputaciją. O ši padeda pritraukti naujų talentų ir suteikia įvairių kitų privalumų.

Tačiau nagrinėjant atskirus aspektus, darančius įtaką darbuotojų įsitraukimui, galima pastebėti, kad tik maždaug 30 proc. darbuotojų Lietuvoje teigiamai vertina savo darbovietėje matomas karjeros ir augimo galimybes, atlygio už atliekamą darbą teisingumą ir įmonės kaip geros vietos dirbti reputaciją. Tuo metu geriausių darbdavių organizacijose apie išvardytus dalykus teigiamai atsiliepia daugiau kaip trečdaliu darbuotojų daugiau. Tai reiškia, kad žmonėms iš tiesų svarbu ne tik būti įvertintiems už atliekamą darbą, bet ir didžiuotis organizacija, kurioje dirba. Karjeros galimybės ir alga tenkina vos trečdalį Ilgamečių įsitraukimo į savo organizacijų veiklą tyrimų rezultatai rodo tendenciją, kad vidutiniškai tik 32 proc. darbuotojų karjeros galimybes savo darbovietėje laiko patraukliomis. Tačiau būtent aiškios ir viliojančios ateities perspektyvos yra vienas svarbiausių veiksnių, dėl kurių darbuotojai (ypač jaunesni) gali teigiamai atsiliepti apie kompaniją ir dėti visas pastangas į atliekamus darbus. Jauniems žmonėms itin svarbios galimybės tobulėti ir progos išmokti naujų dalykų, įgyti naudingų įgūdžių. Nemažos reikšmės turi ir atliekamų užduočių įvairovė, vadovų reakcija į kylančias idėjas ir suteikiama galimybė nestovėti vietoje. Tačiau vidutiniškai tik 42 proc. darbuotojų mano, kad veiklos valdymo būdas organizacijoje leidžia jiems realizuoti save ir taip maksimaliai prisidėti prie organizacijos sėkmės. Tyrimų duomenys taip pat rodo, kad vos 2 iš 5 darbuotojų jaučia, kad įmonės vadovybė juos ir kolegas laiko organizacijos turtu. Be to, vidutiniškai vos daugiau nei trečdalis darbuotojų Lietuvoje mano, kad gauna teisingą atlygį už atliekamą darbą, nors geriausių darbdavių organizacijose tokių darbuotojų dalis siekia net 65 proc.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad pastarieji du veiksniai labai smarkiai vienas kitą papildo: dalis darbo rinkos dalyvių geriausiais darbdaviais laiko tas įmones, kuriose mokamas skaidrus ir pakankamai adekvatus atliekamam darbui atlyginimas, tačiau daugumai taip pat labai svarbus ir darbuotojui rodomas dėmesys bei pagarba. Reputacijos esamų darbuotojų akyse svarba Geriausius darbdavius nuo vidutinių Lietuvoje atskiria ir darbuotojų įsitikinimas, kad jų organizacija turi puikią reputaciją kaip gera vieta dirbti savo srities profesionalams. Geriausių darbdavių organizacijose taip manančių darbuotojų dalis siekia 72 proc. ir yra daugiau kaip trečdaliu didesnė nei kitur.

Kalbant apie reputaciją, vis dar užfiksuojama atvejų, kai žmonės savo darbovietę apibūdina fraze „Atlyginimas gal ir nieko, bet žmonėmis mūsų nelaiko“. Taip išryškėja darbdavio ir darbuotojo lūkesčių derinimo, duotų pažadų išpildymo svarba. Darbuotojų nusivylimą gali lemti ir priimant juos į darbą padaroma klaida, kuomet pokalbių metu žadama tai, ko vėliau dirbdami žmonės nesulaukia. Būtent tokios situacijos ilgainiui suformuoja nepatikimo darbdavio, nevertinančio savo darbuotojų, įvaizdį, o tai lemia darbuotojų įsitraukimo mažėjimą. Taigi įmonėms varžantis dėl talentingų ir profesionalių darbuotojų, nuosekliai formuojamas organizacijos, kaip išskirtinio darbdavio, įvaizdis tampa ypač svarbus. Bendrovės dažnai neatkreipia dėmesio, kad jį reikėtų tikslingai kurti ne tik būsimų, bet esamų darbuotojų akyse – reaguoti į jų poreikius, aiškiai komunikuoti svarbiausius dalykus ir suteikti progų didžiuotis savo darboviete. Geriausio darbdavio titulas pirmiausia parodo ne būsimiems, o esamiems darbuotojams jų turimą galimybę dirbti kompanijoje, kuri iš tiesų rūpinasi personalu. Tokiu būdu šis titulas padeda pritraukti naujų talentų ir toliau vystyti geriausio darbdavio reputaciją.

Šaltinis: delfi.lt


Paskutinės naujienos