Naujienos

Naujienos

Kaip valdyti įtampą ir būti ramiam bei energingam?

2016-10-27
Kaip valdyti įtampą ir būti ramiam bei energingam?

Energija gali būti rami arba įtempta. Ramios energijos turintys žmonės sugeba susitelkti, veikia užtikrintai ir be didesnių išoriškai matomų pastangų, yra kūrybingi, dažniausiai būna geros nuotaikos. Tuo tarpu įtemptos energijos turintys žmonės nuolat skuba, nekantriai varo save nuo vieno tikslo prie kito beveik nesustodami pailsėti, nuolat konkuruoja, deda daug pastangų reikalaujančių fizinės įtampos, kuri ilgainiui tampa nebesuvokiama ir gali vesti link išsekimo ribos.

KAIP SUMAŽINTI ĮTEMPTĄ ENERGIJĄ IR BŪTI RAMIAI ENERGINGIEMS? PADĖTI GALI KELETAS PAPRASTŲ DALYKŲ.
Tinkama dienos pradžia

Tyrimai rodo, kad tai, kaip mes ryte atsikeliame ir tai, ką veikiame pirmas kelias valandas, apsprendžia mūsų popietinę ir vakarinę energiją. Kėlimasis paskutinę sekundę ir skubėjimas – tai šokas nervų sistemai ir įtemptos energijos generavimas. Galima pradėti dieną kitaip, didinant sau ramią energiją:

  • Pabuskite nuo malonaus garso.
  • Keletą minučių pabūkite lovoje, pasirąžykite, prajudinkite raumenis.
  • Iš lovos ramiai išlipkite, o ne iššokite.
  • Pabandykite ryte laipsniškai įjungti tris ar keturis kartus daugiau šviesos, nei paprastai. Smegenims reikia šviesos, ji yra svarbi dėmesio koncentravimui ir energijos produkavimui.laimingos-smegenys
  • Skirkite bent penkias minutes ramiems fiziniams pratimams.
  • Pasimėgaukite lengvais pusryčiais.
Pauzės ir  pertraukos dienos bėgyje

Nedidelės pauzės padeda išlaikyti darbingumą bei energiją, mažina nuovargį ir stresą.

Trumpos  pauzės turėtų būti daromos kas valandą. Pauzių metu:

  • Giliau ir lėčiau pakvėpuokite. Smegenys gaus daugiau deguonies.
  • Perkelkite žvilgsnį kitur, „pailsinkite“ akis. Jei dirbote sukoncentravę žvilgsnį į arti esantį objektą, nukreipkite akis į tolį. Jei dirbdami ilgai žiūrėjote į tolį, perkelkite žvilgsnį į arti esančius daiktus.
  • Tie, kas dirbate sėdėdami, atsistokite ir išsitieskite, pakelkite galvą, atpalaiduokite pečius, minutę ar dvi pavaikščiokite.
  • Gurkštelėkite atšaldyto vandens. Vanduo yra būtinas energijos generavimui, nes užtikrina nervinių impulsų laidumą bei kitų biocheminių procesų vyksmą. Net ir nedidelė dehidratacija (per maža, kad pajustumėte troškulį) sekina energiją.
  • Pajuokaukite. Juokas suteikia energijos, didina kūrybiškumą.
  • Taip pat pirmoje ir antroje dienos pusėje patartina padaryti po ilgesnę pertrauką. Per pertraukas be paminėtų dalykų būtina skaniai ir sveikai užkąsti.
Ramios energijos atsargų papildymas vakare

Tai, ką ir kaip veikiame po darbo, apsprendžia mūsų nuotaiką, energiją ir būsimą miegą. Keletas svarbių dalykų:

  • Pakeiskite tempą, po darbo  – jokio skubėjimo.
  • Skirkite laiko sau.
  • Vakarieniaukite maloniai bendraudami su šeimos nariais ar draugais.
  • Išeikite po vakarienės pasivaikščioti.

 

Teksto autorė: Mirolanda Trakumaitė, OVC Consulting vyr. konsultantė

VISUS NORINČIUS SUŽINOTI DAR DAUGIAU PATARIMŲ, KAIP LAIKU ATPAŽINTI IR SUVALDYTI EMOCIJAS IR ĮTAMPĄ, KVIEČIAME Į ATVIRUOSIUS MOKYMUS:

emocijos-ir-itampa_atvirieji-mokymai


Paskutinės naujienos