Naujienos

Naujienos

Kokių kompetencijų reikės HR lyderiams 2020 metais?

2016-01-12
Kokių kompetencijų reikės HR lyderiams 2020 metais?

AON_CHROs_study_2015Kompleksiškoje ir nuolat kintančioje verslo aplinkoje sėkmingos organizacijos nebekvestionuoja, ar tai verslo strategija lemia HR strategijas, ar atvirkščiai – verčiau ieško galimybių jas abi integruoti. Norint išlikti konkurencingiems ir judėti pirmyn reikalingas subalansuotas požiūris – įmonės vadovas, finansų ir HR vadovai sudaro lygiaverčiai svarbiausių įmonės asmenų triumviratą, nuo kurio bendro darbo sinergijos stipriai priklauso įmonės veiklos kryptis ir rezultatai.

Dalinamės koncentruota Aon Hewitt tyrimo „Developing the Next Generation of CHROs: The „Learning to Fly“ Study“, kuriame buvo apklausti ir įvertinti 45 konkurencingų pasauliniu lygmeniu organizacijų aukščiausieji HR vadovai JAV, Europoje, Azijoje ir  Australijoje, apžvalga. Vadovai dalinosi savo patirtimi, įžvalgomis ir patarimais būsimiems HR vadovams atsakydami į klausimą, kaip verslo tendencijos per ateinančius tris penkis metus darys įtaką personalo vadovo pozicijai ir kaip tam pasiruošti.

Kokie gebėjimai bus svarbiausi HR lyderiams?

HR profesionalai, rūpindamiesi kitų darbuotojų karjera, turėtų nepamiršti ir savo karjeros planavimo. Aon Hewitt, remdamiesi tyrime apklaustų HR vadovų nuomone ir savo patirtimi ugdant HR lyderius, išgrynino 5 kompetencijų grupes, kurios, prognozuojama, jog bus itin svarbios HR profesionalams ateityje.

AON_CHROs_study_2015_hr_kompetencijos_OVC Consulting

AON_CHROs_study_2015_hr_kompetencijos_OVC Consulting_2HR vadovų manymu, svarbiausios HR vadovui kompetencijos yra strateginis mąstymas, verslo žinios (verslumas), pokyčių valdymas ir įtakos darymas. Iš šių kompetencijų žemiausiais balais vadovai įvertino savo pačių verslo žinias (verslumą). Tiek pasaulio, tiek ir Lietuvos įmonių personalo vadovams šios srities žinių ir įgūdžių tobulinimas padėtų lengviau suprasti ir rasti bendrą kalbą su kitų padalinių bei aukščiausiais vadovais ir kartu kurti tvaresnes verslo strategijas.

Yra daugiau nei vienas karjeros kelias į HR vadovo poziciją

Apklaustų HR vadovų karjerų istorijos atskleidė, kad nėra vieno kelio į šią poziciją – vieni pradėję nuo administracinių pareigų, kiti – nuo pardavimų, inžinieriaus darbo ar strategijos konsultanto profesijos. Tačiau vadovų nuomone, pagrindinis sėkmės faktorius, lėmęs tai, jog į HR vadovo pareigas jie buvo paskirti anksčiau nei tikėjosi, buvo jų patirties įvairovė – HR srityje ir už jos ribų, skirtingose valstybėse ar industrijose.

Kokių veiksmų turėtų imtis HR vadovai?

  1. Įvertinkite, kiek jūs tinkate organizacijai ir ji jums prieš tapdami jos HR vadovu.
  2. Įgykite verslo žinių. Tik gerai supratę, kaip kompanija uždirba pinigus ir kokiame kontekste veikia galėsite išversti verslo strategiją į personalo valdymo strategiją.
  3. Turėkite nuomonę ir ja dalinkitės, tačiau niekada nestebinkite aukščiausiojo vadovo. Jei jūsų turima informacija kvestionuoja vadovo poziciją pasidalinkite ja su juo asmeniškai prieš bendrą vadovų susitikimą, o ne jo metu.
  4. Gebėkite pakeisti savo „mąstymą santykiais“ į „mąstymą skaičiais“ ir atvirkščiai.
  5. Taikykite koučingą su kolegomis, tačiau išlaikykite reikiamą tarpasmeninį atstumą, kad jūsų santykiai su kolegomis netaptų per daug asmeniški. Tai gali trukdyti duoti profesionalų grįžtamąjį ryšį ar, esant poreikiui, atleisti žmogų.
  6. Būkite nuoširdūs ir patikimi. Atstovaukite organizacijos ir kolegų interesus.
  7. Kurkite ir palaikykite stiprų suinteresuotų šalių organizacijos viduje ir išorėje tinklą.
  8. Ieškokite ir pasinaudokite mentorystės galimybėmis. Tai padės nuosekliau ir labiau struktūruoti planuoti bei valdyti savo karjerą.
  9. Sąmoningumas – svarbiausia. HR vadovui labai svarbu gerai pažinti savo paties stiprybes ir tobulintinas sritis bei numatyti veiksmus, padedančius nuosekliai augti.

Skirtingai organizacijos situacijai – skirtinga HR lyderystė

Skirtingas organizacijos kontekstas taip pat reikalauja skirtingo HR lyderystės stiliaus ir veiksmų.

  • HR funkcijos pradininkai. Šiame kontekste HR funkcija turi sukurti arba atkurti savo svarbą organizacijoje, HR vadovo veiksmai akylai sekami ir kontroliuojami, stinga laiko ir investicijų. HR vadovas turėtų sutelkti savo dėmesį į 2-4 iniciatyvas, kurios turėtų didžiausią efektą, jį pamatuoti ir taip pademonstruoti valdybai / aukščiausiam vadovui, jog geba priimti rezultatyvius sprendimus. Nepamirškite ir atšvęsti sėkmingų HR iniciatyvų – taip HR komanda ilgiau išliks sėkmės kelyje ir taps labiau matoma organizacijoje.
  • Direktoriai. Šiame kontekste HR vadovai turi savo vietą prie bendro vadovų stalo, tačiau valdyba / aukščiausiasis vadovas mano, jog HR gali sukurti daugiau vertės. Todėl HR vadovas glaudžiai bendradarbiaudamas su kitų funkcijų vadovais turėtų sukurti aiškią HR strategiją, kurioje būtų nurodyti pagrindiniai žingsniai, numatomi rezultatai ir kaip jie bus matuojami. Tokios strategijos įgyvendinimas padės organizacijai ne tik optimizuoti HR funkciją, bet ir pagerinti jos produktyvumą bei efektyvumą.
  • Transformuotojai. Organizacijose, kurios išgyvena reikšmingus strateginius pokyčius (susijungimus, ėjimą į naujas rinkas ir t.t.) HR yra reikšmingas pokyčių agentas, o HR vadovas – šio pokyčio lyderis. Skirkite dėmesį tam, kas svarbiausia – kurkite pokyčio planą, numatydami pokyčio sukeliamas HR rizikas ir galimus sprendimus, stiprinkite organizacijos kultūrą, kuri padėtų organizacijai lengviau įveikti šį pokytį.

AON_CHROs_study_2015_hr_kompetencijos_OVC Consulting_3

Kokias kompetencijas HR lyderiai turėtų pradėti stiprinti jau šiandien, kad būtų pasiruošę rytojui?

  1. Duomenimis ir analitiniais įrankiais grįstas sprendimų priėmimas
  2. Organizacijos kultūros pokyčių iniciavimas, valdymas ir įvertinimas
  3. Proaktyvus organizacijai reikiamų darbuotojų gebėjimų numatymas ir jų ugdymo planavimas
  4. Talentų organizacijos viduje ir išorėje medžioklė
  5. Prisitaikymas prie technologijų progreso (administracinių HR funkcijų su laiku mažės, taps vis svarbesnis HR kaip verslo konsultanto vaidmuo)
  6. Gebėjimas atsirinkti konkrečiai organizacijai adekvačias gerąsias HR praktikas ir adaptuoti jų įgyvendinimą konkrečios organizacijos kontekstui

Viso tyrimo „Developing the Next Generation of CHROs“ rezultatų pristatymas anglų kalba: spauskite čia

Daugiau apie tai, kaip keičiasi HR valdymo funkcijos vaidmuo ir įtaka organizacijose, kokia personalo specialistų ir vadovų dabartis ir ateitis, skaitykite 2015 m. rugpjūčio mėnesio Harvard Business Review apžvalgoje, kurią parengė konsultantė Viktorija Matusevičiūtė.

„Aon Hewitt” yra pasaulinis lyderis žmogiškųjų išteklių valdymo konsultavimo ir sprendimų srityje. Daugiau kaip 29 000 „Aon Hewitt” darbuotojų, dirbančių 90 šalių, teikia pagalbą organizacijoms, susiduriančioms su sudėtingais iššūkiais atlygio, pensijų, sveikatos srityse bei ieškančioms talentų valdymo sprendimų, darbuotojų įsitraukimo didinimo priemonių, kurie turėtų teigiamą įtaką tvariems organizacijų veiklos rezultatams. Nuo 2012 m. „OVC Consulting“ yra oficiali „Aon Hewitt“ atstovė Lietuvai, Latvijai ir Estijai.


Paskutinės naujienos