Naujienos

Naujienos

Meno ir tiesiog kūrybingus žmones supantys mitai: tiesa ar prasimanymai?

2014-05-29

Dalinamės BZN start interviu ištrauka iš pokalbio su OVC Consulting konsultante Viktorija Matusevičiūte – apie meno ir kūrybingų žmonių skirtumus bei visuomenės kuriamų etikečių bei stereotipų poveikį.

Anot „Vikipedijos“, menininkas – žmogus, užsiimantis kūryba. O pati kūryba apibrėžiama kaip naujovių iškėlimas, kuris pageidaujamas kone visose veiklos srityse – nuo reklamos kūrimo iki įmonės valdymo. Tikėtina, kad augantis inovacijų poreikis turėjo lemiamą įtaką procesui, kad ne vieną amžių išskirtine mūzų globa besimėgavę menininkai nebėra tokie išskirtiniai. O gal yra kitaip? Apie meno ir kūrybingų žmonių skirtumus bei visuomenės kuriamų etikečių bei stereotipų poveikį kalbėjausi su vienos didžiausių verslo valdymo konsultacijų ir mokymo bendrovių „OVC Consulting“ konsultante Viktorija Matusevičiūte.

Ar galima apibrėžti kūrybiškumą?

„Yra daug skirtingų kūrybiškumo apibrėžimų. Mokslininkai turi vienokius, įvairių sričių praktikai – kitokius. Vienas apibrėžimas labai platus, taigi nepraktiškas, nes neatskleidžia kiekvienos srities ypatumų, o specialus kiekvienos srities apibrėžimas neatskleidžia bendro vaizdo“, – įžvalgomis dalijasi V. Matusevičiūtė.

„Kalbant apie šių dienų kūrybiškumą neužtenka pasakyti, kad kūryba – tai naujų idėjų generavimas. Idėja – lyg obuolys. Kūrybiška ji tampa tik sunokusi – tada ją lengva nuskinti. Nuskinti per anksti, dar žalią bus sunku, o ir skonis, t. y. rezultatas, bus ne toks, kokio norėtume. Taigi kūryba – tai visas idėjos nokinimo procesas, nuo poreikio ar formos atradimo, idėjų generavimo, atrankos, šlifavimo iki įgyvendinimo ir tolesnio tobulinimo. O kūrybiškumas – tai žmogaus mąstymo savybė, kurios rezultatas – originalus sprendimas ar produktas, turintis vertę“, – sako V. Matusevičiūtė.

Svarbi ne tik idėja, bet ir rezultatas

„Remiantis naujausiais tyrimais, įvairiose organizacijose vis dažniau girdima: „Nieko naujo nesugalvosime, viskas sugalvota.“ Tiesa ta, kad rasti naujų idėjų vis sunkiau, taigi kūrybiškumo prilyginimas naujai idėjai vis retesnis. Dabar organizacijos į kūrybiškumą žiūri kaip į gebėjimą atrinkti ir sukombinuoti geriausias, aktualiausias idėjas“, – naujausiomis tendencijomis dalijasi konsultantė.

„Tai itin akivaizdu, kai kalbame apie verslą ar įvairių organizacijų inovacijas. Pastarosioms labai svarbus idėjos įgyvendinimas. Taigi šiandien kūrybingas yra tas, kuris sugebėjo įgyvendinti idėją nuo pradžių iki galo. Nebeužtenka vien tik ją sugalvoti, reikia pasirinkti tinkamą įgyvendinimo strategiją ir parodyti rezultatą“, – sako V. Matusevičiūtė.

„Šis principas galioja tiek verslininkui, tiek menininkui. Pavyzdžiui, menininkas gali sugalvoti puikią paveikslo ar muzikos kūrinio koncepciją, tačiau ar ji tampa kūrybišku rezultatu, priklauso nuo to, kaip įgyvendinta“, – paaiškina pašnekovė.

Visą straipsnį skaitykite BZN start.


Paskutinės naujienos