Naujienos

Naujienos

Organizacijos kultūra: ko vertos vertybės? (II)

2013-10-21

Dalinamės antrąja OVC Consulting partnerės ir konsultantės Dianos Palivonienės straipsnio apie organizacijos kultūrą dalimi. Šįkart taikinyje – organizacijos vertybės.

Prieš keletą metų teko moderuoti vienos iškilios įmonės vidurinės grandies vadovų diskusiją vertybių tema. Diskusija buvo išties karšta, ir labiausiai ją kaitino aukštesnių vadovų „nuleidžiama“ idėja, kad vienas esminių principų, kuriais turi vadovautis kiekvienas įmonės darbuotojas, yra socialinė atsakomybė.

Tuomet šie žodžiai dar buvo nauji lietuviškoms organizacijoms, ir, kaip kiekviena naujovė, buvo sutikti atsargiai. Na, bet galų gale buvo pasiektas susitarimas, kad tai išties svarbu. Baigiant dieną vadovai iš rinkodaros padalinio nutarė pradžiuginti kolegas ir parodyti jiems įmonės produktų reklaminius vaizdo klipus, kurie dar nepasiekė televizijos, palydėdami juos komentarais apie tai, kokia yra tikslinė grupė, koks yra pagrindinis pranešimas ir pan. Nuskambėjus komentarui, kad tikslinė reklaminių klipų grupė yra paaugliai, salėje stojo tyla. Staiga tapo labai suprantama, kas vis tik yra ta socialinė atsakomybė, koks yra skirtumas tarp kalbėjimo ir darymo, kai tavo tiekiamo produkto negali priskirti prie sveikųjų. Ir tada prasidėjo tikroji diskusija…

Deja, o gal laimei tokie „tiesos momentai“ pasitaiko gana retai. Vertybių vertę ir prasmę tenka atrasti kitais būdais. Požiūris į vertybes, su kuriuo tenka susidurti įvairiose organizacijose skiriasi iš esmės – nuo gilaus skepticizmo iki akivaizdaus entuziazmo. Tai nestebina, nes supratimas apie tai, kad gerus ir tvarius veiklos rezultatus puikius ir tvarius pasiekiančios bendrovės kartu pasižymi ir aiškiai išreikšta ir veiksminga veiklos filosofija, tapo aktualus dar gana neseniai.

Nežiūrint požiūrių įvairovės, nėra organizacijos be vertybių. Jeigu jų neišdiskutavome, nekomunikavome visiems darbuotojams, neužrašėme ir nepakabinome ant sienos – vertybės vis tiek yra ir veikia. Mes renkamės tokius veiksmus ir sprendimus, kurie atitinka mūsų vertybes. Jeigu darbe yra keliami reikalavimai, prieštaraujantys asmeniniams įsitikinimams kas yra gerai, o kas ne, mes vis tiek ieškome būdų, kaip tuos reikalavimus apeiti. Taigi, vertybės yra galinga elgesio savireguliacijos sistema, o ne tiesiog gražiai surašyta ketinimų deklaracija. Ir ši savireguliacijos sistema valdo mūsų elgesį, nebent mes patys imamės ją valdyti.

Kiekvienoje organizacijoje galima išskirti tris vertybių grupes: asmenines vertybes, kurias kiekvienas mūsų atsinešame į darbą, dabartines organizacijos kaip žmonių grupės „nerašytas darbo taisykles“ ir pageidaujamas organizacijos vertybes – tas idealias darbo normas, link kurių stengiamės eiti.

Visą straipsnį skaitykite Verslo žinių portale vz.lt.

Norėdami skaityti pirmąją straipsnių serijos dalį „Organizacijos kultūra: mes ją valdome ar ji valdo mus? (I)“ spauskite čia.


Paskutinės naujienos