Naujienos

Naujienos

OVC Inovacijų dienos proga – straipsnis apie inovacijų procesą

2014-09-26

Šiandien OVC Consulting susitinka Inovacijų sesijoje, kurios metu visi organizacijos nariai susiburia kurti naujus įmonės produktų prototipus. Inovatyvumas – vienas iš OVC strateginių tikslų: esame kompanija, kuri užduoda toną rinkoje savo paslaugomis ir darbo forma, todėl stengiamės nuolat kurti rinkos poreikį, būdami šalia savo kliento, tuo pačiu jį ugdydami ir kviesdami išbandyti tai, ko rinkoje dar nėra. Ta proga, dalinamės OVC Consulting konsultantės Viktorijos Matusevičiūtės straipsniu apie inovacijų procesą šios dienos organizacijų kontekste.

Šiandien jau niekam nereikia įrodinėti, kodėl būtina inovuoti. Arši konkurencija, technologijų ir rinkų pokyčiai pateikė pakankamai argumentų. Šiandien pagrindinis organizacijų klausimas – ne ar, o kaip inovuoti? Koks inovacijų procesas yra efektyviausias?

Sėkmės istorijose inovacijos gal ir gretinamos su kūrybiškumu ir žaidimais, tačiau tikrovėje inovacijų procesas chaotiškas, kompleksiškas, nepatogus ir labai dažnai varginantis. Kita vertus, inovacija gali būti sistematiškai valdoma, jei žinome kur ir kaip ieškoti bei kaip tinkamai įgyvendinti.

Vis daugiau organizacijų inovacijas pradeda suvokti plačiau nei vienkartinį veiksmą.  Inovacijos versle – tai bet koks pokytis, kuris leidžia pasiekti įmonei geresnių rezultatų ir didinti jos veiklos rodiklius. Tai nuolatinis atsakas į besikeičiančias sąlygas. Gali būti produkto, paslaugos, proceso, gamybos būdų, vadybos, rinkodaros ar marketingo inovacijos ir t.t. Todėl inovacija – tai ne organizacijos vadovo rūpestis, inovuoti organizacija pajėgi tik tuomet, kai tai yra visų jos darbuotojų rūpestis.

Inovacijų procesas neprasideda nuo idėjų, o nuo sąmoningos galimybių paieškos (kitaip tariant, kliento poreikio ar problemos supratimo, pažinimo). Šios galimybės gali būti įvairiai kategorizuojamos, tačiau dažniausiai nėra nuspėjamos. Tam, kad organizacija rastų ir panaudotų tas galimybes papildomoms pajamoms uždirbti, reikia disciplinuoto darbo ir sistematiško inovacijų diegimo proceso. Tokio proceso sėkmę lemia ne tik darbuotojų kūrybiškumas ar talentai, tačiau multifunkcinės komandos bei jų noras ir gebėjimas inovuoti.

Kaip vadovai gali stiprinti pavaldinių norą ir gebėjimą inovuoti? Hill ir kolegos HBR straipsnyje „Collective Genius“ (Harvard Business Review, 2014) išskiria, jog kolektyvo norą inovuoti kuria: prasmė (kodėl mes egzistuojame?), bendros vertybės ir įsitraukimo taisyklės. Tuo tarpu organizacijos gebėjimą inovuoti stiprina kūrybiška trintis (angl. abrasion) – gebėjimas priimti sprendimus diskusijos ir debatų būdu; kūrybiška rezoliucija (angl. resolution) – gebėjimas priimti integruotus sprendimus, kuriuose dera skirtingos ar net viena kitai prieštaraujančios idėjos, kūrybiškas vikrumas (angl. agility) – gebėjimas greitai eksperimentuoti, reflektuoti ir pritaikyti.

Inovacija – tai ne tik idėja, bet ir jos įgyvendinimas. Organizacijų tyrimai rodo, jog didesnę vertę sau sukuria ne to organizacijos, kurios turi daug idėjų, tačiau tos, kurios tas idėjas sėkmingai pritaiko ir įgyvendina.

OVC Consulting, kaip ir didžiausiose pasaulio kompanijose (Nivea, Lego, Procter and Gamble ir kt.), naudojama  „Design thinking“ inovacijų diegimo sistema išskiria tokius pagrindinius inovacijų proceso etapus:

  1. Galimybių identifikavimas: empatija klientui, poreikio/problemos/situacijos apibrėžimas, informacijos analizė.
  2. Idėjų generavimas (sėkmės veiksniai: kūrybiškumas, vadovų požiūris ir darbo sąlygos).
  3. Eksperimentavimas: idėjų plėtojimas ir testavimas, intelektualus ir greitas klaidų darymas, prototipų kūrimas. (Sėkmės veiksniai: analitiniai įgūdžiai, ištekliai, komandos bendradarbiavimas, ryšiai su galutiniu vartotoju)
  4. Geriausių idėjų atranka
  5. Įgyvendinimas ir tobulinimas (komercializavimas – idėjos transformavimas į veiklą, nešančią pelną/kuriančią vertę, sėkmės veiksnys – pristatymas klientui).“

Paskutinės naujienos