Naujienos

Naujienos

Subalansuota organizacijoms: ką daryti, jei nusibodo įprasti mokymai?

2014-08-29

Dalinamės Tomo Misiukonio, OVC Consulting partnerio ir konsultanto, sertifikuoto koučingo specialisto (ACC) straipsniu apie neįprastas arba darbuotojų ugdymą praturtinančias mokymosi formas. Straipsnyje Tomas remiasi realia ir sėkminga darbo su organizacijomis patirtimi, tad viskas yra ne kartą išbandyta ir veiksminga.

„Žinia, kad besimokančios organizacijos išminties semiasi ne tik iš išorės – įprastų mokymų, tačiau kuria ir vidines mokymosi iniciatyvas, pavyzdžiui, rengia mentorius, kad šie dalintųsi savo patirtimi su dar augančiais darbuotojais. Anksčiau ar vėliau susiduriama su problema, kuomet organizacijos pradeda stokoti idėjų, ką dar neįprasto, tačiau naudingo galėtų pasiūlyti norintiems tobulėti.

– Kokius dar užsakyti mokymus vadovams? – neretai klausia personalo valdymo specialistai. – X ar Y jiems siūlyti nebegalime, nes jie jau visur buvo ir viską išbandė.

Anądien apžvelgiau kelis paskutinius įdomius mokymų projektus ir nutariau pasidalinti mintimis, kurios gali pakeisti ar papildyti daugelį įprastų mokymo formų. Jei šios idėjos kol kas negali būti pritaikytos jūsų organizacijoje, galbūt apie tai pagalvosite ateityje.

Bilietas į koučingą

Ko gero, nėra nei vienos rimtesnės mokymų programos, kuri nebūtų individualizuota – pritaikyta prie konkrečių grupės poreikių. Tačiau net jeigu mokymų programa „pasiūta“ konkrečių žmonių grupei, ji padengia ne visą įmanomą mokymosi teritoriją. Kitaip tariant, programoje dalyvaujantiems žmonėms kyla skirtingų klausimų ir ne visus juos mokymų dalyviai ryžtasi spręsti viešai. Pavyzdžiui, girdint kolegoms, vadovai gali baimintis aptarinėti savo autoritetą, pasitikėjimą savimi ar kitus asmeninius rūpesčius.

Tokiais atvejais rekomenduoju įprastas programas papildyti individualios konsultacijos ar koučingo galimybe. Tokiame pokalbyje, kur su vadovu dirba išorinis konsultantas ar patyręs koučingo specialistas, vadovai jausis laisviau – galės būti atviri ir nesibaimins kalbėti apie jautrius asmeninius dalykus, kurie daro tiesioginę įtaką jų darbui ar buvimui organizacijoje.

Supervizijos grupės

Tokios grupės atveria galimybę vadovams susiburti į keletą mažesnių grupių (po 4-6 žmones) ir jose susikoncentruoti į tai, ko jie nespėjo ar negalėjo išspręsti mokymų programos metu. Supervizijos grupių idėja taip pat paremta į save nukreiptu mokymusi (angl. self directed learning), kur grupės dalyviai savarankiškai pasirenka sprendžiamus klausimus ir atsakymams į juos rasti naudoja grupės resursus. Pavyzdžiui, kitų grupės dalyvių patyrimą ar išmanymą. Šiuo atveju grupės vedantysis taip pat vadovaujasi nedirektyvaus mokymo būdu –  moderuoja diskusiją neteikdamas patarimų klausimus iškėlusiems vadovams.

Visą straipsnį skaitykite Tomo bloge: www.coachingblog.lt.


Paskutinės naujienos