Naujienos

Naujienos

Vienu renginiu komandos nesuformuosi

2014-04-29

Dažnai po komandos formavimo renginių vadovai skėsčioja rankomis – darbuotojų entuziazmas kalnus nuversti išblėsta, tad pokyčių taip ir nesulaukiama. Nesėkmių priežastimis ir pasekmėmis dėl netinkamo renginių pasirinkimo dalijasi OVC Consulting konsultantė Viktorija Matusevičiūtė.

Komandos formavimo (angl. teambuilding) renginiai – plačiai naudojama organizacijų praktika. Gausi renginių komandoms pasiūla varijuoja nuo alaus degustacijų iki kompleksinių komandos stiprinimo programų, tačiau neretai nuslūgus emocijoms net po smagiausių komandinių pramogų atrodo, jog niekas mūsų darbe, įskaitant bendradarbiavimo iššūkius ir finansinius rezultatus, nepasikeitė. Kodėl komandos stiprinimas ne visada veikia taip, kaip norėtume, ir kaip jam skirtą biudžetą panaudoti veiksmingiau?

Trūksta tęstinumo

Norint, kad investicija į komandos stiprinimą sukurtų vertę, darbo su komanda būdą, formą, vedėją, gylį ir veiklas reikėtų pasirinkti ne pagal tai, kaip labiausiai norėtumėte praleisti laiką, bet pagal tai, ko jūsų komandai šiuo metu labiausiai reikia. Vadovams kartais atrodo, kad komandą formuoti ir ugdyti yra vienos dienos renginys, kuris turi išspręsti visas problemas. Deja, neteko girdėti apie komandą, kurią būtų sukūrę per dieną. Taigi norint, kad komandinis renginys būtų veiksmingas, reikėtų jį integruoti į platesnį komandos stiprinimo ar lyderystės ugdymo planą, susitarti dėl darbo principų, numatyti tolesnius žingsnius ir pokyčių palaikymo priemones.

Įvardykite tikslus

Neseniai kreipėsi klientas, norintis komandinio renginio, tačiau smulkiau aptarus padėtį paaiškėjo, kad vertingiausias būtų kitas, konkrečiai į darbuotojų įsitraukimo didinimą orientuotas sprendimas. Komandos stiprinimo renginiai ir seminarai veiksmingiausi tuomet, kai pagrindinė komandos iššūkių ar žemų rezultatų priežastis – kolegų ar skyrių bendradarbiavimas, komandinis darbas, tarpusavio santykiai, komunikacija, energijos trūkumas.

Tačiau jei labiau skaudamos vietos kitos – darbuotojų kompetencija, motyvacija, mokymosi ir tobulėjimo galimybės, vadovavimas, organizacijos struktūra – komandos formavimo renginiai čia mažai kuo padės. Taigi efektyviausią sprendimą pasirinksite tik aiškiai įsivardiję, dar geriau – išmatavę, kokios yra komandos ar organizacijos problemiškiausios sritys, dėl kurių nepasiekiate geresnių rezultatų.

Renginių tikslai

· Pramoginiai renginiai komandoms labiau orientuoti į pačią veiklą ir trumpalaikį smagų patyrimą, nei į ilgalaikį pokytį. Tinka, kai norime sustiprinti komandinę dvasią, bendrumo jausmą.

· Komandos formavimo seminarai – čia daugiau dėmesio nei pramoginiuose renginiuose skiriama patirčiai perkelti į darbines situacijas, jai įprasminti, įgūdžiams lavinti. Tokius seminarus veda profesionalūs organizacijų konsultantai.

· Kompleksiniai komandos stiprinimo sprendimai, orientuoti į ilgalaikį nuostatų ir elgesio pokytį bei tęstinį jo palaikymą. Čia paprastai neapsiribojama vienu renginiu – komandos nariai, įgyvendindami renginio metu sutartus dalykus ir įveikdami specifinius komandos iššūkius darbe, konsultuojasi su profesionaliais organizacijų konsultantais. Nuostatoms ir elgesiui keisti ar įgyti reikiamų įgūdžių pasitelkiamos kompleksinės priemonės: mokymai, ugdomasis vadovavimas, motyvacinės sistemos, struktūros pokyčiai ir kt.

Straipsnis publikuotas „Verslo žinių“ naujienų portale.


Paskutinės naujienos