Naujienos

Naujienos

Vieša darbuotojo kritika prilygsta viešam pažeminimui

2015-07-16
Vieša darbuotojo kritika prilygsta viešam pažeminimui

„Kad pagyrimas duotų daugiausiai naudos, jį verta išsakyti viešai. Tačiau jei darbuotojas suklydo, vieša kritika atneš itin daug žalos. Tokiu atveju kur kas geriau susitelkti į sprendimo paieškas, o kritikos apskritai vengti“, – teigiama „Verslo žinių“ straipsnyje, kuriame kalbinami specialistai vieningai sutaria – vieša darbuotojo kritika prilygsta viešam pažeminimui.

„Geroji praktika yra būtent tokia: girti reikia viešai, kritikuoti tik prie keturių akių“, — pažymi dr. Mantas Tvarijonavičius, konsultacijų bendrovės „OVC Consulting“ partneris ir konsultantas.

Viešai tik pamokos

Vieša kritika įmanoma tik tada, kai ji pateikiama kaip pamoka. Tačiau tokiu atveju ir kritika ją vargiai bepavadintum.

„Pasitaiko, kad situacijos kartojasi. Arba darbuotojų klaidos įmonei kainuoja labai brangiai. Tada svarbu, kad ir kiti darbuotojai klaidų nekartotų. Tačiau ir šiuo atveju negalima suklydusio darbuotojo kritikuoti viešai“, — įsitikinęs p. Tvarijonavičius.

Jo nuomone, pirmiausia su suklydusiu darbuotoju būtina pasikalbėti asmeniškai, o kolegoms paviešinti tik tiek informacijos, kad būtų užkirstas kelias panašioms klaidoms ateityje.

Gal be kritikos

Indrės Bartulytės-Užupės, SEB banko Personalo departamento direktorės, nuomone, darbuotojų kritikuoti išvis nereikia.

„Mūsų mentalitetas ir taip lemia, kad darbuotojas, išgirdęs, jog jį kviečia vadovas, iškart įsitempia, nes, deja, praktika tokia, kad dažniausiai vadovai darbuotojams sako „konstruktyvų grįžtamąjį ryšį“, o ne tiesiog įvertina už padarytus darbus ar pagiria už rezultatus. Net ir bendražmogiška prasme sunkiai įsivaizduoju, kad darbuotojas galvotų: „einu pas vadovą, jis mane pakritikuos ir aš patobulėsiu,“ – kalba p. Bartulytė-Užupė.

Pasak jos, žmonės tobulėja tada, kai gauna įžvalgų, palaikymą ir kryptį. Tad geras vadovas tai ir turėtų daryti.

„Idealiausia, kai vadovas sukuria sąlygas ir situacijas, kuriuose žmogus gali užaugti pats. Vienas svarbiausių uždavinių vadovui – būti tuo, su kuriuo darbuotojas galėtų aptarti situacijas, problemas ir pats atrasti sprendimus“, – pažymi specialistė.

Grįžtamasis ryšys

Nuolat greta darbuotojų esantis vadovas turėtų dalintis su darbuotojais ir kritika, ir pagyrimais. Beje, su kritika reikėtų elgtis atsargiai, o štai „pergirti“ darbuotojus vargiai pavyks.

„Vienoje Skandinavijos šalyje buvo atliktas mokslinis tyrimas, kuris parodė, kad jei šeimoje kritikos ir pagyrimų santykis yra 1:3, t. y. vieną kartą išsakytai kritikai tenka 3 pagyrimai, tokia šeima turi didžiausią tikimybę išlikti. Šeima taip pat yra tam tikra organizacija, tad šiuo pavyzdžiu verta vadovautis kuriant sveiką mikroklimatą darbe“, – tyrimu remiasi p. Tvarijonavičius.

Anot jo, ir „OVC Consulting“ atlikti tyrimai rodo, kad neretai vadovams atrodo, jog jie suteikia pakankamai grįžtamojo ryšio, o darbuotojams jo norėtųsi daugiau. Žmonėms būtina žinoti, ką jie daro gerai, o ties kokiomis užduotimis vertėtų kiek daugiau pasistengti ar išmėginti kitus darbo metodus.

Visą straipsnį skaitykite „Verslo žinių“ portale vz.lt


Paskutinės naujienos