Naujienos

Naujienos

Žaidimai keičia organizacijas: kaip tai išnaudosite jūs?

2015-04-23
Žaidimai keičia organizacijas: kaip tai išnaudosite jūs?

Kasmetinėje organizacinės psichologijos konferencijoje „Psichologas organizacijoje: inovacijų iššūkiai ir sprendimo galimybės“, įvykusioje balandžio 11 dieną, OVC Consulting žaidybinių produktų vadovas Mindaugas Grajauskas ir partneris dr. Mantas Tvarijonavičius įtraukė dalyvius į praktinę laboratoriją, kurios tema „Žaidimai keičia organizacijas: kaip tai išnaudosite jūs?“.

„Žaidimai savyje turi „kažką“, kas sudomina, įtraukia, skatina ir motyvuoja žaisti, – pagrindinėmis savo pranešimo įžvalgomis dalinosi Mindaugas, – Mes tikime, jog žmonių nuolatinis noras žaisti ir patys žaidimai keičia organizacijas. Kai kada tai nutinka savaime – organizacijose ima rastis įvairios žaidimų formos, kurios įtraukia darbuotojus, motyvuoja atskirus elgesius ir suteikia daugiau pasitenkinimo savo veikla. Bet tai, ką žaidimai turi geriausio – galima sąmoningai ir planuotai pritaikyti organizacijų veikloje“.

OVC Consulting išskiria tris kontekstus, kuriuose galima pritaikyti žaidimus ir žaidimų elementus organizacijose:

  1. žaidimai poilsiui ir smagumui darbe
  2. žaidimais paremtas ugdymas
  3. žaidyba (angl. gamification) – žaidimo mechanikos ir elementų pritaikymas ne žaidimo kontekste

Šiuose trijuose kontekstuose organizacijos gali atrasti įvairių praktinių idėjų ir sprendimų, kurie leistų padidinti darbuotojų motyvaciją, įsitraukimą ir pasitenkinimą veikla bei paskatinti konkrečius darbuotojų elgesius.

Praktinėje laboratorijoje Mantas ir Mindaugas skatino dalyvius ieškoti inovatyvių žaidybinių sprendimų konkrečiose situacijose. „Sulaukėme daugiau idėjų ir labai praktinių klausimų nei galėjome tikėtis. Akivaizdu, kad žaidybinimo tema ne tik mums atrodo aktuali. Bene įdomiausia sugalvota idėja buvo sprendimas, skirtas skatinti teisėsaugos darbuotojus fiksuoti matomus pažeidimus. Grupelė pasiūlė pareigūnų biure sukurti erdvę – savotišką gatvę, kurioje kiekvieną pareigūną simbolizuoja gatve važiuojanti maža mašinėlė. Už kiekvieną pareigūno tinkamai užfiksuotą pažeidimą jo mašinėlė pajuda vieną laukelį į priekį. Mašinėlės judėdamos pakeliui privažiuoja tam tikrus prizus (pavyzdžiui, kavinės simboliu pažymėtas prizas – pietūs), pareigūnai laimi prizus, kuriuos „privažiavo“, ir varžosi tarpusavyje, kuris toliau nuvažiuos. Taip žaismingai skatinamas reikiamas pareigūnų elgesys – fiksuoti pastebėtus pažeidimus. Ir tai tik vienas iš daugelio pavyzdžių, kaip žaidybą galima panaudoti skatinant norimus elgesius ir taip motyvuojant darbuotojus“, – įspūdžiais apie konferencijos dalyvių atrastus sprendimus dalinosi Mantas.