Naujienos

Naujienos

Kodėl komandos formavimo renginiai neatneša geresnių rezultatų

2014-03-18

Komandos formavimo (angl. teambuilding) renginiai – plačiai naudojama organizacijų praktika. Dalinamės Viktorijos Matusevičiūtės, OVC Consulting konsultantės, įžvalgomis apie komandinių renginių efektyvumą.

Gausi renginių komandoms pasiūla varijuoja nuo alaus degustacijų iki kompleksinių komandos stiprinimo programų, tačiau neretai nuslūgus emocijoms net ir po smagiausių komandinių pramogų atrodo, jog niekas mūsų darbe, įskaitant bendradarbiavimo iššūkius ir finansinius rezultatus, nepasikeitė. Kodėl komandos stiprinimas ne visada veikia taip, kaip norėtume ir kaip jam skirtą biudžetą panaudoti efektyviau?

Kai komandos stiprinimo sprendimai nesuderinti su komandos tikslais

Klaidinga komandos formavimą vadinti neefektyviu, kai ta pačia sąvoka vadiname skirtingo gylio, turinio ir poveikio komandines veiklas. Skirtingi darbo su komandomis būdai turi skirtingus tikslus:

  • pramoginiai renginiai komandoms labiau orientuoti į pačią veiklą ir trumpalaikį smagų patyrimą, nei  į ilgalaikį pokytį. Tinka, kai norime enegizuoti, sustiprinti komandinę dvasią, bendrumo jausmą.
  • komandos formavimo seminarai – čia daugiau dėmesio nei pramoginiuose renginiuose skiriama patirčių perkėlimui į darbines situacijas, įgūdžių lavinimui, patirčių įprasminimui. Tokius seminarus fasilituoja profesionalūs organizacijų konsultantai.
  • kompleksiniai komandos stiprinimo sprendimai, orientuoti į ilgalaikį nuostatų ir elgesio pokytį bei tęstinį jo palaikymą. Čia paprastai neapsiribojama vienu renginiu – komandos nariai, įgyvendindami renginio metu sutartus dalykus ir įveikdami specifinius komandos iššūkius darbe, konsultuojasi su profesionaliais organizacijų konsultantais. Nuostatoms ir elgesiui keisti ar įgyti reikiamų įgūdžių pasitelkiamos kompleksinės priemonės: mokymai, koučingas, vidinių trenerių ugdymas, motyvacinės sistemos, struktūros pokyčiai ir kt.

Norint, kad investicija į komandos stiprinimą sukurtų vertę, darbo su komanda būdą, formą, vedėją, gylį ir veiklas reikėtų pasirinkti ne pagal tai, kaip labiausiai norėtumėte praleisti laiką, bet pagal tai, ko jūsų komandai šiuo metu labiausiai reikia.

Kai nėra tęstinumo

Vadovams kartais atrodo, kad komandos formavimas ir ugdymas yra vienos dienos renginys, kuris turi išspręsti visas problemas. Deja, neteko girdėti apie komandą, kurią būtų sukūrę per dieną. Taigi norint, kad komandinis renginys būtų efektyvus, reikėtų jį integruoti į platesnį komandos stiprinimo ar lyderystės ugdymo planą, susitarti dėl darbo principų, numatyti tolimesnius žingsnius ir pokyčių palaikymo priemones.

Visą straipsnį skaitykite „Verslo žinių“ portale vz.lt.


Paskutinės naujienos